شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

صفر تا صد سئو

آموزش سئو

سئو در سال 2018

۱۴۷ بازديد
  • بازاريابي و تبليغات در سال 2018 

    بازاريابي اينترنتي، مدتي است كه شاهد تغييرات شگرفي نبوده است. قطعا، ما مجبور به بهينه سازي وب سايت هاي خود براي به وجود آوردن تجربه كاربري بهتر بر روي موبايل و همچنين سئو سايت متناسب با جديدترين الگوريتم هاي گوگل بوديم. شبكه هاي اجتماعي هم رونق بيشتري پيدا كرده اند؛ اما اتفاق خيلي خاصي هم در زمينه شبكه هاي اجتماعي نيفتاده است.

    به نظر مي رسد سال جديد، كمي متفاوت خواهد بود. اما نمي توانيم يك گوشه بنشينيم و منتظر آمدن تغييرات باشيم. ببينيد در حال حاضر چه چيزي در حال اتفاق افتادن است؛ شبكه هاي اجتماعي در حال تغيير هستند، قانون در حال تغيير است. به سادگي مي توان پيش بيني كرد كه اين صنعت شاهد تغييرات زيادي در سال 2018 خواهد بود. در زير مي توانيد 3 جنبه اي كه دورنماي جديد بازاريابي را شكل مي دهد، ببينيد.

    1. حريم خصوصي

     

    به سادگي مي توانيم ادعا كنيم كه اينترنت بيشتر مكاني براي آگهي و تبليغات شده است. وب سايت ها از كوكي هايي استفاده مي كنند كه به كمپاني هاي مختلف اجازه مي دهد مشتريان خود را از ميان بازديدكنندگان اين وب سايت ها، بسته به اينكه با مرورگرهاي خود بيشتر به كدام بخش هاي اينترنت مي روند، انتخاب كنند. كاربران به صورت مداوم در حال تغيير دستگاه هاي خود هستند و به همين خاطر هم نظارت بر تمامي فعاليت هاي كاربران مشكل است. حتي بازارياب هاي زيرك هم به سختي كار مي كنند تا كانال هاي با بيشترين تاثير را پيدا كرده و از طريق اين كانال ها و روش هاي خاص خود، مشتريان مورد نظرشان را جلب كنند.

    اما هنوز هم اين كار شدني است. بهترين ابزارهاي بازاريابي مي توانند بر داده هاي كاربران نظارت كرده، آنها را به هم مرتبط كنند و مشتريان مورد نظرشان را جذب كنند. اما محدوديت و ملاحظات خاص مربوط به حريم خصوصي، استفاده از اين ابزارها را براي تبليغات اينترنتي دشوار كرده است.

    Ad blockerها يا مسدودكننده هاي تبليغات، يكي از اين چالش ها هستند. طبق گزارش PaigeFair report كه در ژانويه منتشر شد، 11 درصد از كاربران اينترنت از ابزارهاي مسدودكننده تبليغات استفاده مي كنند؛ اين آمار نسبت به سال قبل 30 درصد افزايش داشته است. مصرف كنندگان مي خواهند از حريم خصوصي، امنيت و زمان خود در برابر مزاحمت تبليغات محافظت كنند. براي مقابله با اين ابزارها، برخي وب سايت ها از wallهايي استفاده مي كنند كه به وب سايت هايي كه از مسدودكننده تبليغات استفاده مي كنند، اجازه ديدن محتواي وب سايت را نمي دهند. اين سايت ها از كاربران درخواست مي كنند كه به صورت دستي، ابزار مسدودكننده تبليغات خود را غيرفعال كنند، اما 74درصد از افراد در گزارش PaigeFair گفته اند كه پس از مواجهه با اين پيغام، آن وب سايت را ترك كرده اند.

    1. ويدئو زنده

     

    محتواي تصويري، محبوبيت بيشتري در اينترنت پيدا كرده است و بسياري از كمپاني ها قصد دارند از محتواي تصويري به عنوان ابزار اوليه ارتباطي خود در سال 2018 استفاده كنند. اين بدين معناست كه محتواي چندرسانه اي، ويدئوهاي خلاقانه، GIFها، ممزگرافي و غيره امسال محبوبيت بيشتري پيدا خواهند كرد. البته دليل بسيار خوبي هم براي اين مسئله وجود دارد: كاربران با محتواي بصري بهتر ارتباط برقرار مي كنند.

     

    از بين تمامي اين فرمت هاي تصويري، ويدئوها محبوبيت بيشتري دارند. مطالعه Buffer در سال 2016 نشان داد كه بيش از 80 درصد از بازارياب ها تمايل به ساخت ويدئوهاي بيشتري داشتند. در آن زمان، 42 درصد از بازارياب ها هم بر روي انتشار ويدئوهاي زنده تمركز داشتند. در همان سال، فيسبوك اعلام كرد كه ويدئوهاي زنده، حدودا سه برابر ويدئوهاي عادي بازديدكننده دارد. اين ويدئوها همچنين، 10 برابر نظرات بيشتري به دست آورده بودند. ويدئو زنده طرفدار بيشتري دارد چون باورپذير است، به دست انسان ساخته مي شود و امكان به وجود آمدن خطاي انساني در آن وجود دارد. (و ديدن اين خطاي انساني از سوي كاربران جذاب است!)

  •  
  •  

    آموزش سئو از سالها قبل در كشورهاي اروپايي مورد توجه بوده است و در 5 سال اخير كشور ايران هم در زمينه استفاده از گوگل در ليست 5 كشور اول دنيا قرار گرفته است، به همين سبب سئو در سالهاي اخير به شدت مورد توجه ايرانيان قرار گرفته است به طوريكه بيش از 50 درصد سايتهاي برتر ايران، بيشترين ورودي و فروش خود را مديون گوگل هستند.

    سئو فقط به معناي بهينه سازي سايت ها براي گوگل نبوده و شامل تمام موتورهاي جستجو مي شود اما همانطور كه گفته شد در ايران استفاده از گوگل به مراتب بيشتر از ساير موتورهاي جستجوگر است.

    سايت شما با قرار گرفتن در رتبه هاي اول گوگل با افزايش بيش از 50 برابري فروش مواجه خواهد شد كه شايد باوركردني نباشد اما كساني كه تجربه كرده اند مي دانند قدرت سئو سايت حتي از اين هم بيشتر است.

    بايد بدانيد كه اخيرا گوگل با ارائه الگوريتم هاي جديد مثل RankBrain هوشمند شدن بيش از پيش خود را در بحث بررسي سئو سايت ها به شكل خارق العاده اي نشان داده و در واقع شعارهاي سالهاي قبل خود را عملي كرده است. حتي روش ساخت بك لينك ها هم تغيير كرده است و همه سئوكاران بايد به سمت آموزش سئو جديد روي بياورند.

    ساخت بك لينك وارد دوره جديدي شده است كه تحليل و كارشناسي آن بسيار مهم بوده و هر اشتباهي در آن ممكن است به سئو سايت آسيب وارد كند. البته وب مستر هم در سالهاي اخير تغييرات زيادي داشته است كه در بخش آموزش سئو سايت نيوسئو به آن هم پرداخته ايم.

    در سايت نيوسئو آموزش سئو رايگان ارائه مي گردد تا افراد علاقه مند به اين عرصه بتوانند دانش خود را در زمينه سئو لحظه به لحظه بهبود بخشند و از آن در كسب و كار اينترنتي خود استفاده كنند. اين آموزش ها به چند حالت كتاب آموزش سئو، فيلم آموزش سئو و متون آموزش سئو ارائه شده است.

    اين بخش شامل تمام مقالات نيوسئو در زمينه آموزش سئو سايت و بهينه سازي سايت ها براي گوگل مي‌ باشد. بيشك با خواندن اين مقالات شما مي توانيد سايت خود را به شرايط مطلوبي در رتبه بندي هاي گوگل برسانيد و در نتيجه آن باعث افزايش بازديد، افزايش مشتري و در نهايت افزايش فروش خود شويد.